Här har vi samlat vanliga frågor och svar vi får kring våra rekryteringsprocesser!
Varje rekrytering är unik och utgår ifrån vad ni som kund har för behov och önskemål, men processen vi utgår från och anpassar ser ut såhär.
Först och främst gör vi tillsammans en analys av de behov som finns, lär känna er som verksamhet och arbetsgivare och ser till de mål ni har framåt – först då kan vi matcha rätt kompetens och person till just ert företag.
Vårt mål är alltid att vara en långsiktig partner för verksamhetens kompetens i alla steg; tillsättning, utveckling och förändring. Därför arbetar vi för att ge konsultmässiga rekommendationer, förslag och alternativ för att ge er bästa förutsättningar för framtiden.
Rekryteringsprocessen – steg för steg
Vår riktlinje för rekryteringsprocessen ligger mellan 6-8 veckor från start till mål.
För särskilt komplexa specialistroller kan tidsplanen sträcka sig till ca 12 veckor, beroende på tjänst.
Engqvist & Zimmerman HR Partner är certifierade användare av Thomas Internationals testverktyg.
Läs mer om vilka tester och analyser vi använder oss av här.
Priset för en rekrytering baseras på flera faktorer. Ska vi genomföra hela rekryteringen eller önskar ni en dellösning? Vi kan bygga en flexibel process för er innehållandes bara de delar ni behöver just nu. Tjänstens komplexitet, eventuella tillval, tester eller övriga behov och önskemål skiljer sig från process till process. Därför har vi en flexibel prissättning. Kontakta oss för en offert anpassad för just er!
Beskriv kortfattat vad vi skulle kunna hjälpa till med så hör vi av oss.